Eerste dagje - Reisverslag uit Delhi, India van Lot Schlatmann - WaarBenJij.nu Eerste dagje - Reisverslag uit Delhi, India van Lot Schlatmann - WaarBenJij.nu

Eerste dagje

Door: Lot (en een beetje Harry)

Blijf op de hoogte en volg Lot

04 Februari 2013 | India, Delhi

Hee mensen. Het is hier nu half 11 ’s avonds en we hebben net onze eerste dagje gehad.
De vlucht is goed gegaan, ook al hadden we wel wat vertraging door een asielzoeker die uitgezet werd naar Afghanistan. Het was al de tweede poging om hem uit te zetten. De vorige keer schreeuwde hij zoveel dat ze hem van het vliegtuig hebben gehaald. Nu vond ik het geschreeuw best wel komisch, maar ik was blij dat hij rustig was toen het vliegtuig opsteeg. Hij was de rest van de vlucht zelfs gezellig met de bewakers aan het kletsen. We kwamen midden in de nacht aan in het hotel. Het hotel is verder hartstikke prima. Om 3 uur ’s nachts gingen we slapen, maar ik was nog niet bepaald moe door het tijdsverschil. Vanochtend werden we om 11 uur wakker. We zijn toen gaan brunchen en op stap gegaan. We zijn met een tuktuk door New-Delhi gereden. We waren allebei erg verbaasd over het verkeer. We hadden al gehoord en gezien dat het heel druk was, maar als je er zelf in zit is het echt heel gek. De tuktuk wurmt zich overal tussendoor. De strepen die op de weg staan, zijn eerder ter versiering dan dat ze ergens voor dienen. De mensen toeteren zodra ze willen inhalen. Verder zijn er volgens mij nog wel 100 redenen waarvoor ze toeteren. Je hoort dus de hele dag door getoeter. Verder hebben we al 2 olifanten en 1 kameel over de weg zien lopen, heeft onze tuktuk bijna een overstekende geit overreden en we hebben zelfs al apen gezien bij het parlementsgebouw. We hebben weer in het hotel gegeten. Ik vind zowaar het eten, tot nu toe, lekker! Maar wel erg pittig. Morgen om half 10 begint de rondreis echt. Dan gaan we New- en Old-Delhi bekijken met een gids. Ik ben benieuwd wat ze hier voor ontbijt hebben, maar we gaan het zien.
Tot morgen!

  • 04 Februari 2013 - 19:00

    Mart:

    Heel leuk om jullie reis zo te volgen.
    IK wens jullie nog een hele fijne vakantie toe.

    Groetjes mart

  • 04 Februari 2013 - 23:24

    Hettie:

    Keileuk om dit alles te lezen. Ik heb, toen ik hoorde dat jullie veilig geland waren, prima geslapen. En vanmorgen al om half 8 op kantoor. Ja ja, er zijn mensen die moeten werken. Heel spannend dat jullie morgen echt aan de trip beginnen. Ik kan alleen die stukken niet vinden die jij, Har, voor mij hebt gekopieerd . Waar heb jij die neergelegd? Heel veel plezier nog en tot gauw. Groetjes Hettie .

  • 04 Februari 2013 - 23:50

    Timi:

    Vet hoor maar ik had al veel via de whatsapp gehoord. Ben benieuwd naar morgen! Die foto van die apen, hebben jullie die gemaakt? Tof, alleen hier is het helemaal niet druk!

  • 05 Februari 2013 - 09:06

    Edith:

    Super leuk om jullie verhalen te volgen. Een beetje herkenbaar van hoe het in Afrika ging maar ik denk toch dat India een nog grotere cultuurschok is. Hartstikke leuk zo met zijn tweeën een heel avontuur mee te maken. Geniet er maar van en tot het volgende verslag. Ik ben net op mijn werk en moet een directieoverleg gaan notuleren dat is een stuk minder opwindend.....xxx Edith

  • 05 Februari 2013 - 09:17

    Kathy:

    Hoi Lotte en Harry,

    Erg leuk om een beetje deelgenoot te zijn van jullie avonturen. Lotte, je beschrijft het sfeertje zo goed dat ik me al even in drukte van Delhi waande....maar helaas....blijkt gewoon Eindhoven te zijn ;-)
    Heel veel plezier en nieuwe avonturen toegewenst de komende tijd en wij blijven jullie volgen!

    Groeten,
    Kathy

  • 05 Februari 2013 - 09:53

    Pim:

    Leuk verslag Lotte! En laat nu de foto's maar komen! Harry heeft niets voor niets een halve koffer met fotoapparatuur meegenomen.

    Hier koud en guur weer met sneeuw, hagel, wind, regen, onweer, en af en toe zelfs de zon! Kortom, het is daar veel beter dan hier.

    Veel plezier op jullie tocht!

    mvrgr Pim

  • 05 Februari 2013 - 16:25

    Oma En Opa:

    Hallo Lotte erg leuk dat we kunnen mee kijkken hoe jullie vakantie verloopt.
    We vinden het fijn dat we van jou horen. We zijn benieuwd wat jullie allemaal
    beleven.

    Groetjes oma en opa

  • 08 Februari 2013 - 13:47

    Karin :

    Ha die Lotte en Harry,
    Wat leuk al die reisverslagen en foto's! Annelies heeft ze aan mij doorgestuurd. Enig!! Heel veel plezier daar! Groeten vanuit zonnig Knysna Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lot

Actief sinds 21 Jan. 2013
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 5472

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 16 Februari 2013

Onze India reis

Landen bezocht: