5 Februari, Tweede dag - Reisverslag uit Delhi, India van Lot Schlatmann - WaarBenJij.nu 5 Februari, Tweede dag - Reisverslag uit Delhi, India van Lot Schlatmann - WaarBenJij.nu

5 Februari, Tweede dag

Door: Harry & Lot

Blijf op de hoogte en volg Lot

05 Februari 2013 | India, Delhi

De tweede dag is alweer bijna om. Vannacht was er onweer geweest en verder de dag ook wat regen, waardoor de straten onder water stonden. Hoe zou dat zijn wanneer de moesson periode is?
Het veranderd snel in modderpoelen waar iedereen gewoon doorheen loopt, fietst en rijdt. De temperatuur was helemaal niet verkeerd, maar onze chauffeur zette de verwarming vol open, dus wij onze raampjes ook. Ze denken overigens dat de regens die niet normaal zijn voor deze tijd van het jaar liggen aan de klimaatveranderingen. De weersverwachtingen voor de komende dagen zien er steeds beter uit. Wij willen India wel een paar graden warmer meemaken….. past beter bij onze voorstelling.
Harry maakt weer volop foto’s. We hebben nu een manier ontdekt om ze kleiner te maken zodat ze voor deze site ge-upload kunnen worden. Alleen draaien gaat nog niet goed, dus jullie moeten soms maar even de nekkies omdraaien. En ja Timi, die foto van de apen is gewoon gemaakt met het kleine cameraatje bij de woning van de president. Het is het toenmalig huis van de Britse heerser met een tuintje van meer dan 50 hectare!! Midden in de stad. 418 tuinmannen waren er vroeger full-time bezig, waaronder 50 jongens die er alleen waren om vogels weg te jagen.
We hebben vandaag 6,5 uur rondgereden door Old-Delhi en door New-Delhi met een gids. New Delhi wil zeggen door de Engelsen gebouwd (mee begonnen). We zijn o.a. naar de crematieplaats van Gandhi geweest. Verder zijn we naar een Sikh tempel geweest waar iedereen eten kreeg. Wij vergeleken het een beetje met de voedselbank, maar hier kreeg iedereen te eten. Maakt niet uit welk geloof je hebt of hoeveel geld je hebt. Het grappige aan de plekken waar we vandaag zijn geweest, was dat de schoenen uit moesten. Het was wel even wennen om met je blote voeten door de regenplassen te lopen of door een grote keuken waar eten voor honderden mensen wordt klaargemaakt.
Verder is Lot een BI’er (bekende Indiër) Ze wordt niet alleen voortdurend nagekeken om niet te zeggen na te staren, maar men wil ook met haar op de foto. Een groep tieners wilde meerdere keren met haar op de foto. Zowel jongens, maar zeker ook de meisjes (de meiden begonnen zelfs).
Iets anders wat opvalt zijn de velen honden. Er lopen ontzettend veel zwerfhonden rond. Het zijn niet van die irritante schooiers, integendeel, ze besteden totaal geen aandacht aan mensen!
Ook de kippen hebben hier een ander leven dan in Nederland. Wakker Dier kan beter protesteren in India. De kippen hier zijn niet alleen dik, maar ook kaal en zitten op de markt op hun einde te wachten in enorm kleine hokjes. Onze plofkippen hebben, denken wij, een beter bestaan (gehad).
Zoals te verwachten: Je vergeet altijd wel iets als je op reis gaan. Zo ook Harry’s schouderband voor de camera. Dus we gingen op zoek naar schouderriem voor Harry. Gelukkig ging de gids mee, want we moesten door allemaal ongure gluipstraatjes om vervolgens uit te komen op een enorme markt. Daar verkochten ze o.a. spijkerbroeken voor €4,5 en overhemden voor €1,50!! Er waren genoeg Nikon en Canon winkels, maar we hebben geen schouderriem gevonden. Wel zijn we een leuke ervaring rijker, want deze markt hadden we nooit zelf gevonden.
We hebben vandaag prachtige tempels en moskeeën gezien en we hebben vaker dat ze hier de Fata Morgana mooi hadden nagebouwd…. Tot bleek dat deze gebouwen hier al wat langer staan…een eeuw of 2.
Nu gaan wij onze koffers weer inpakken, want morgen komen we na 5 uur rijden aan in de woestijnstad Jaipur. We hopen dat we in dat hotel ook wifi hebben, maar het is dus nog even afwachten of we morgen weer een reisverslag kunnen typen. Dus bij deze, tot het volgende reisverslag!

• 06 Februari 2013 - 11:17

Edith:

Hoi Har en Lot, zijn jullie een keer in India, neem je de stromende regen mee, lekker. En dan met al dat straatvuil, zal wel lekker ruiken................
    Heerlijk Lot, al die aandacht of is het toch minder al die foto's op aanvraag? Echt super leuk om zo met jullie mee te lezen. Wij gaan volgende week om skivakantie, heel wat anders maar wel heerlijk. Daar hebben we heel veel zin in. Op naar de wereldkampioenschappen in Schladming!...wij nemen de andere pistes wel! Welterusten en veel plezier op jullie derde dag. xxxx van ons allemaal

• 08 Februari 2013 - 00:07

Florian:

Lotte neem mij wat overhemden mee....

• 08 Februari 2013 - 18:36

Michiel:

Lotte, Florian bedoeld natuurlijk: "wil je aub voor mij een paar overhemden meenemen, lieve schat"